De uitdaging
Toyota Material Handling Europe’s Pre-Delivery Inspection (PDI) centrum te Wilrijk doet de distributie van vorkheftrucks naar België, Denemarken, Frankrijk, Nederland en Zweden. De machines worden tevens voor transport technisch aangepast naar de lokale marktstandaarden of volgens specifieke klantorders welke niet bij de bron, in de fabriek, uitgevoerd kunnen worden. De orderverwerking gebeurde manueel via een combinatie van verschillende interne systemen.
De oplossing
De databot kijkt dagelijks de binnengekomen orders in het ERP systeem na. De configuratie van de machine wordt nagekeken, indien die klopt wordt het order verder verwerkt in het ERP systeem. Als er een configuratiefout is wordt het order op een clean sweep lijst geplaatst waarmee de customer support afdeling aan de slag kan. Eens het order compleet is bestelt de databot de machine bij de juiste Toyota fabriek en bevestigt de leveringsdatum zodra ze die vanuit de fabriek ontvangt.
Het resultaat
Enerzijds werden de werknemers van customer support bevrijd van een bijzonder tijdrovende en afstompende taak, anderzijds steeg de verwerkingscapaciteit fors hetgeen erg belangrijk is tijdens piekmomenten. De volumes kunnen doorheen het jaar immers fors fluctueren wat met manueel werk erg moeilijk op te vangen is.